Dnes je piatok, 22.september 2017, meniny má: Móric
Čas čítania
2 minutes
Zatiaľ prečítané

Bratislava je pripravená na letnú sezónu, jej nová kampaň prekvapí aj rozosmeje

máj 17, 2017 - 13:42
Bratislava ide do novej sezóny s novinkami, ktoré nielen potešia turistov, ale aj pomôžu mestu. Obyvatelia a návštevníci Bratislavy sa môžu tešiť na smart nápady, novú atrakciu mesta korunovačný fotopoint či rozšírenú ponuku pre rodiny s deťmi.
To a mnohé ďalšie veci propaguje Bratislava Tourist Board (BTB) v novej modernej kampani, ktorá bude prezentovaná doma v a zahraničí pomocou významných osobnosti, ktoré v Bratislave pôsobili alebo ju navštívili. Mesto Bratislava má za sebou úspešný rok 2016. Všetky štatistiky ukazujú, že nové rekordy sa dajú lámať každý rok. Prišlo viac turistov, predalo sa viac turistických kariet Bratislava Card, cyklotrasy sú využívané a podnikatelia v cestovnom ruchu sú spokojní.

„Bratislavu navštívilo v roku 2016 rekordných viac ako 1,2 milióna turistov. Ide o nárast vyše 15 % oproti minulému roku, kedy sme prvýkrát prelomili miliónovú hranicu návštevníkov. Cyklistov na dunajskej hrádzi pribudlo v rovnakom sledovanom období o takmer 28 % a predaj turistických kariet Bratislava Card stúpol o 30 %. Dvojciferné čísla nárastov sme udržali už druhý rok po sebe, čo je jasným signálom, že Bratislava je atraktívna pre Bratislavčanov aj návštevníkov mesta,“ približuje primátor Bratislavy Ivo Nesrovnal.

„Minulý rok sme otvorili domček na strome na Kačíne, ktorý sa od svojho vzniku stal obľúbenou atrakciou mesta a víkendové termíny sú dlhodobo obsadené, rovnako je pre všetkých k dispozícii aj vyhliadková veža na Americkej lúke. ZOO Bratislava ponúka nový moderný výbeh pre vlky euroázijské, ktorý verne kopíruje prirodzené prostredie vo voľnej prírode a nedávno sme slávnostne otvorili horný hrad Devín, ktorý svoje expozície sprístupnil po 9 rokoch a dopĺňa tak bohatú ponuku pre rodiny s deťmi,“ vymenoval primátor.

Každoročné korunovácie čaká tento rok výrazná novinka. Počas podujatia pod názvom Bratislavské korunovačné slávnosti bude slávnostne otvorený nový Korunovačný fotopoint, ktorý ma ambíciu stať sa novou turistickou atrakciou mesta a ukázať, že Bratislava je na svoju bohatú históriu pyšná. „Pri príležitosti zmeny koncepcie bratislavských korunovačných slávností sme aj my priniesli novinku, ktorá obohatí ponuku pre všetkých fanúšikov tohto podujatia. V Michalskej veži okrem Múzea zbraní a krásneho výhľadu po novom turisti nájdu aj unikátny interaktívny korunovačný fotopoint, ktorý s mottom „Staň sa kráľom“ bude korunovať návštevníkov. Fungovať má na princípe virtuálneho začlenenia osoby do prostredia korunovačného aktu, ktorá bude v dobovom oblečení s korunovačnými insígniami korunovaná. Tieto fotky alebo videá si návštevníci budú môcť potom na pamiatku vytlačiť prípadne zaslať emailom,“ hovorí Alžbeta Melicharová, predsedníčka organizácie BTB, ktorá atrakciu bude prevádzkovať.

Bratislava je popri historickom odkaze hlavne modernou destináciou, a preto od začiatku roka zavádza novinky, ktoré zlepšia turistickú a informačnú infraštruktúru v meste. Doteraz zaviedla bezkontaktné platby za cestovné lístky v automatoch MHD, dvojjazyčné hlásenia zastávok, spustila skúšobnú prevádzku dotykových displejov v turistickom informačnom centre (TIC), ktoré informujú nielen o atraktivitách v meste a regióne, ale zároveň ich k nim aj navedú, neustále vylepšuje mobilnú aplikáciu Bratislava City, ktorá je bezplatne dostupná na destinačnej stránke mesta www.visitbratislava.com. Novinkou budú smart wifi spoty, ktoré poskytnú v TIC na Klobučníckej ulici a na Primaciálnom námestí internet a zároveň budú zbierať dôležité dáta pre nastavenie marketingových aktivít pre nasledujúce obdobia.

Zlákať zahraničných návštevníkov mesta plánuje BTB novou destinačnou kampaňou. Tá ma byť masívna a prenikne nielen do okolitých štátov, ale aj Nemecka či Anglicka. Okrem plného zapojenia najsilnejších sociálnych sieti ako Facebook, Google či Youtube, kampaň bude nasadená na staniciach metra všetkých okolitých veľkomiest, na letiskách a dôležitých medzinárodných uzloch autobusových a vlakových spojení. Spustenie kampane je plánované už na najbližšie dni.

- - Inzercia - -