Dnes je pondelok, 17.jún 2019, meniny má: Adolf
Čas čítania
1 minute
Zatiaľ prečítané

TOP dôvody, prečo si dopriať arašidové maslo

marec 21, 2019 - 14:00
Pokiaľ patríte k ľuďom, pre ktorých je arašidové maslo na tanieri niečo ako nutné zlo, po nasledujúcich riadkoch svoj názor možno prehodnotíte.

Zdroj proteínov

Dve lyžice arašidového masla obsahujú až 7 gramov bielkovín. V kombinácii s celozrnným toastom ide o výbornú voľbu na raňajky či doobedňajší snack. Vďaka arašidovému maslu budete dlhšie cítiť sýtosť, navyše bielkoviny sú veľmi dôležité pri budovaní a následnej regenerácii svalstva.

Zásobáreň draslíka

Odborníci tvrdia, že draslík je jeden z najdôležitejších minerálnych prvkov. Pomáha z tela odstraňovať škodlivé látky a reguluje správnu funkciu svalov a nervov. Pri jeho nedostatku dochádza k poruchám srdcového rytmu a k celkovej únave organizmu.

Netreba zabúdať na vlákninu

Nielen bielkoviny, ale aj vláknina v arašidovom masle urobí vášmu organizmu nemalú službu. V dvoch lyžiciach arašidového masla jej nájdeme približne dva gramy. A hoci existujú na vlákninu oveľa bohatšie potraviny, v prípade arašidového masla ide o ďalšie plus.

Zbaví vás kilogramov

Ešte donedávna bolo arašidové maslo považované za úhlavného nepriateľa štíhlej línie, najnovšie výskumy však hovoria o opaku. Vďaka nízkemu glykemickému indexu nebudete mať chuť zobkať nezdravé sladkosti medzi jedlami. A ako už isto viete, práve tie sabotujú všetko úsilie dostať sa do formy.

Energetická bomba

V arašidovom masle nájdeme množstvo zdravých tukov a bielkovín. Jeho kalorická hodnota je síce veľmi vysoká, no vďaka kvalitným živinám dodá telu veľa potrebnej energie. Ideálne je, ak si arašidové maslo doprajete v dopoludňajších hodinách.

Zdravé tuky pre zdravé srdce

Rovnako ako olivový olej či avokádo, aj arašidové maslo je nabité zdravými tukmi. Pravidelný prísun zdravých tukov v strave vedie k zníženiu hladiny cholesterolu v krvi a k zníženiu rizika ischemickej choroby srdca.

- - Inzercia - -