Dnes je štvrtok, 26.november 2020, meniny má: Kornel
Čas čítania
1 minute
Zatiaľ prečítané

Začínate so športom? Na týchto chybách môže vaša snaha zlyhať!

máj 01, 2020 - 17:00
Ľudia začínajúci so športom často robia chyby, ktoré ich relatívne rýchlo od pohybu odradia. Najväčšou z nich je podľa odborníkov negatívny prístup a neustále hľadanie výhovoriek.

Začínate so športom

Pri športovaní je preto podľa nich v prvom rade najdôležitejšie správne nastavenie mysle. „To, čo musíte zmeniť, je váš postoj. S radosťou a chuťou vám to pôjde oveľa ľahšie, a tým si postupne vytvoríte k pohybu pozitívny postoj a návyk, čo neskôr určite oceníte,“ ozrejmil výživový poradca a tréner CrossFitu Jíří Skála.

Pohybu by sa človek podľa neho mal venovať postupne a neuchyľovať sa k žiadnym extrémom. „Toto je najčastejšia chyba, ktorú ľudia predovšetkým pri chudnutí robia – zo dňa na deň začnú držať diéty, ktoré nedávajú zmysel, sú na seba pedantsky prísni alebo šialene cvičia. Tento spôsob však nikdy nepovedie k úspechu. Zmeny musia byť plynulé, preto je potrebné postupovať krok za krokom a dokázať oceniť aj malú zmenu. Nechcite všetko hneď, dajte svojmu telu čas sa adaptovať. Začnite športovať aspoň dvakrát týždenne po 30 až 60 minút a následne zľahka, postupne pridávajte, na pravidelnosti aj na tempe,“ priblížil Skála. Dôležitú úlohu pritom podľa neho zohráva nielen pravidelnosť pohybu, ale i rovnaký čas, kedy sa mu človek venuje.

Môže trvať dlhšie, kým sa nájdete

Ak človeka nebaví dlhodobo žiadny konkrétny šport, treba podľa Skálu striedať aktivity a skúšať nové veci. „Pristupujte k športu s nadhľadom a ľahkosťou. Začnite rýchlejšou chôdzou na dlhšie trate, potom skúste indiánsky beh alebo vyrazte na bicykel. Zacvičiť si môžete aj v domácom prostredí,“ vymenoval odborník. Obzvlášť u začiatočníkov je zároveň podľa neho nesmierne dôležitá správna technika cviku, preto ju odporúča spočiatku konzultovať s trénerom či špecialistom. Svojim zverencom tiež radí vytvoriť si tréningový plán. „Vďaka nemu viete, akému športu sa budete v daný deň venovať, koľko vám bude daná trasa či aktivita trvať a aké cviky bude zostava obsahovať. S plánom využijete čas efektívnejšie. Nebudete sa rozptyľovať hľadaním náradia či nasledovného cviku a nestratíte zbytočne chuť a motiváciu do cvičenia,“ vysvetlil Skála.

Začínate so športom

Po športovej aktivite zároveň odporúča motivačne sa odmeniť niečím zdravým. „Ideálnou a najmä rýchlou voľbou po cvičení je kvalitný proteínový nápoj. Je ľahko stráviteľný, takže nezaťaží žalúdok. Ak si namiešate kokteil, ktorý obsahuje viac ako 60 percent bielkovín, vlákninu, vitamíny, minerály a len minimum cukru, buďte si istí, že vám dodá potrebnú energiu, osvieži a zasýti na dlhší čas,“ dodal na záver obľúbený tréner.

- - Inzercia - -