Dnes je štvrtok, 26.november 2020, meniny má: Kornel
Čas čítania
1 minute
Zatiaľ prečítané

Poraďte si s vlastným strachom

október 02, 2020 - 10:00
Každý z nás ho občas má. Strach, že niečo nedopadne tak, ako si želáme, obavy z budúcnosti a podobne skľúčujúce momenty nás dokážu úplne paralyzovať. Ako sa s tým popasovať?
  1. Vedomá práca s myšlienkami. Nie je to jednoduchá cesta a vyžaduje dlhší tréning, ale dá sa to naučiť a výsledkom je oveľa pokojnejšia myseľ. Prichádzajú na vás myšlienky plné obáv z budúcnosti a negatívnych scenárov? Zastavte ich. Hlboký nádych a uvedomenie si situácie. Strach je iracionálny.
  2. Presmerujte svoju pozornosť. Už pri začiatkoch pociťovania negatívnych emócií je dôležité ich podchytiť a zamerať sa na niečo iné. Manuálna práca, hranie sa s dieťaťom, varenie, pracovný výkon, čokoľvek, čo vás vytrhne od aktuálneho nastavenia.
  3. Nebuďte k sebe prísny. Chváľte sa, majte sa radi a "nebičujte sa" prosím. Ako môžeme mať radi iných, keď máme problém so sebaláskou? Súčasná doba má kopec nesplniteľných nárokov, takže najlepšie pre vás je ich ignorovať a hľadať si vlastnú cestu.
  4. Predstavte si vždy najhorší scenár. A potom vám realita nepríde taká strašná. Naozaj to funguje. 
  5. Všetko sa dá naučiť. Postavte samy seba do nekomfortných situácií. Ak sa bojíte vystupovať pred skupinou ľudí - do toho, vyskúšajte si to. Ak sa bojíte šoférovať - sadnite si za volant najprv na menej frekventovanej ceste a neskôr svoje nároky zvyšujte.
  6. Hlboké dýchanie. Vedomý hlboký nádych a výdych naozaj pomáha vo chvíľach, keď si neviete pomôcť. Pozastavte sa na chvíľu, zavrite oči a predýchajte sa. uvidíte ako to pomôže.
  7. Pozitívne myslenie. Dá sa mu naučiť a nie je to ani až tak zložité. Pomáha vďačnosť, radosť a vedomé nastavenie. Uvedomte si, že vždy si môžete vybrať čomu budete venovať svoju pozornosť.  A z dvoch aspektov sa môžete rozhodnúť pre ten pozitívny. 
  8. Nebojujte so strachom. Z času na čas ho pociťuje každý, tak ho príjmite a bude sa vám s nim ľahšie vyrovnávať. Neklamte samy seba, že ste "v pohode", keď sa vo vás zmietajú obavy. Namiesto úteku, ak viete objať svoje obavy a potvrdiť svoj strach, môžete ho takto odzbrojiť.
  9. Sústreďte sa na seba. A na to, čo funguje vám. To, že suseda alebo kolegyňa žije ináč, neznamená, že aj vy tak budete fungovať. Každý sme vyrastali ináč, máme inak naprogramované fungovanie, inak prežívame rôzne situácie.
  10. Nekomplikujte zbytočne. Niekedy máme najmä my ženy tendenciu robiť z komára somára. Uvedomme si čo je naozaj v živote dôležité a, že sa netreba obávať "zbytočností." Mnohé z nás to robia a ubližujú iba samé sebe. 

- - Inzercia - -